vrijdag 9 mei 2014

Enthousiasme

                                                  
Kennen jullie dat gevoel? Veel te enthousiast aan iets beginnen, waarbij je te veel in één keer wilt doen, zodat je uiteindelijk maar besluit om een dutje te doen? Hier heb ik dus heel erg last van. Als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het altijd per se zo gebeuren zoals ik het me had voorgesteld. Ik stort me altijd vol ideeën in een project. Neem bijvoorbeeld deze blog. Het eerste wat ik deed na het lezen van de opdracht, was andere blogs opzoeken. Over communicatie, lifestyle, beauty, noem het maar op. Ik kwam de mooiste blogs tegen, met professionele foto’s, leuke verhalen en gelikte lay-outs.

Zodra ik (na heel veel twijfelen) het thema had vastgelegd ben ik begonnen met een blog aanmaken via blogger. Ik wilde ook zo’n mooie professionele blog, dus de standaard sjablonen waren niet goed genoeg voor me. Na een halve dag werk was ik nog niet tevreden. De eisen die ik mezelf stelde waren veel te hoog, want 1) ik kan niet omgaan met een professionele fotocamera en 2) ik ken geen HTML-codes. Ik vind het al heel wat dat ik weet dat HTML-codes bestaan.

Uiteindelijk heb ik die dag het bijltje er maar bij neergegooid en zat ik met een ontzettend rotgevoel ’s avonds op de bank. Maar eigenlijk sloeg dat nergens op. Want waar gaat het nu om bij een blog? Natuurlijk een beetje om de afbeeldingen en de lay-out. Maar lezers komen voor de inhoud. En laat ik nu net wél met Word kunnen omgaan.

Wat ik heb geleerd is dat ik niet zulke hoge eisen aan mezelf hoef te stellen. Natuurlijk heb ik grootse plannen met mijn blog, maar die hoeven niet overnight gerealiseerd te worden. Ik denk dat je door je dit te realiseren ook veel sneller positief bent over een project. Je stelt op korte termijn minder hoge eisen. Nu ben ik tevreden met hoe alles eruit ziet en ga ik mijn best doen om leuke artikelen te schrijven!

Hoe ervaren jullie dat? Laat het me weten in een reactie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten